Reglement for leie

Dette er et sammendrag av det viktigste fra reglementet for leie, det fullstendige reglementet kan du finne vedlagt nederst på denne siden.

Ansvarsfordeling
Ved alle arrangement skal det utpekes to personer som skal stå som ansvarlige og representere gruppen av studenter som skal bruke lokalet. Den ene skal stå som hovedansvarlig. Disse skal være til stede før, under og etter arrangementet. Begge skal signere på meldingsskjema og vil stå ansvarlig ovenfor Eiendomsavdelingen. De ansvarlige skal ikke være åpenbart beruset, og oppfordres til å være edru.

Arrangøren er også ansvarlig for skade på lokaler, utstyr, innredning og installasjoner som er påført under eller som følge av arrangementet. Eventuelle skader og mangler skal meldes til Eiendomsavdelingen og kostnadene skal dekkes av arrangør.

Lokalet gjennomgås (om ønskelig) sammen med en representant fra styret i tiden før utleie. Det er viktig at eventuelle mangler eller skader kartlegges, og arrangør er ansvarlig for å påpeke skader som ikke er åpenbare. Oppdages feil/skader/mangler etter endt arrangement vil siste leietaker stå ansvarlig for disse.

Tider for arrangement
Arrangement kan foregå fram til 02.00 fredag og lørdag. Andre dager må det være avsluttet senest kl. 24.00 dersom noe annet ikke er avtalt eller spesifisert i leiekontrakten.  Ved avsluttet arrangement betyr det at alle skal ha forlatt lokalet og alt av musikk, belysning o.l. skal være skrudd av. Man får tilgang til lokalet fra kl. 17.00 

Brannrutiner
Brannrutiner vil evt. gjennomgås sammen med en representant fra styret i tiden før utleie.  En mer utfyllende beskrivelse kan finnes i det fullstendige reglementet. Arrangøren er ansvarlig for at hensynet til brannvern og sikkerhet følges. Arrangøren skal før arrangementet gjøre seg kjent med byggets rømningsveier, brannvarslings- og slokkeutstyr, samt sette seg inn i brannreglementet for lokalet.

Arrangøren er ansvarlig for at antall deltakere begrenses til 150, røyking er selvsagt forbudt. Kostnader ved ev. brannutrykking må dekkes av arrangøren.

Vaskerutiner
Arrangøren er ansvarlig for adekvat opprydding og vasking etter arrangementet. Utvask skal gjøres innen kl 14 neste dag. Dersom det er et arrangement på morgenen påfølgende dag skal det være vasket klart til påfølgende morgen. Rutiner for vask vil evt. gjennomgås på befaring, og rutinene kan finnes skriftlig i det fullstendige reglementet, i tillegg til å ligge tilgjengelig i baren.

Det er viktig å merke seg at dersom lokalet ikke er tilstrekkelig ryddet/vasket kan et egnet beløp inntil 1000 NOK kreves av leietaker.

Andre regler
Det er ikke tillatt under noen omstendigheter med levende lys på Smittbar grunnet brannfare. Glassflasker er heller ikke tillatt under noen arrangementer da dette kan by på sikkerhetsmessige utfordringer. Brytes noen av reglene over risikerer man sanksjoner.

 

Vedlagt ligger også det fullstendige reglementet for leie av Smittbar, hvor vaske- og brannrutiner er forklart i detalj.

Fullstendig reglement for leie av Smittbar